2013. október 7., hétfő

Varga- Szabó Benedek: Első látogatásunk Londonba

Szeptember 28.

Ma Londonba utaztunk. A Broadstairs-i vasútállomás parkolójában találkoztunk 7:45-kor. A busz 8 órakor indult el az állomásról és körülbelül kettő órás volt az út. Szerencsére az idő végig napos volt, de néha kicsit szeles.
London szélén szálltunk le a buszról és gyalog indultunk a londoni túrára Roberttel, az idegenvezetőnkkel. Az első látványosság a London Eye volt. Nem szálltunk fel rá, mert hosszú volt a sor és nem volt rá időnk. Folytattuk utunkat a Temze mentén. A következő épület amit láttunk, a Houses of Parliament és a Big Ben volt, a folyó túloldalán, éppen ideális egy pár fotó készítéséhez. Utána átmentünk a Westminster Bridge-en, egyenesen a Parliament Square-re. Ez egy szép hely, híres miniszterelnökök szobraival és épületekkel körülvéve. Elhaladtunk Anglia talán legfontosabb temploma, a Westminster Abbey mellett is, ahol a koronázásokat és a királyi esküvőket szokták tartani. A csoportkép készítés után elsétáltunk a Downing Street-re. Itt megnézhettünk egy őrségváltást (ez nem az az őrségváltás, ami a Buckingham Palota előtt van, itt lovas őrök vannak). A Downing street 10-hez nem lehetett bemenni, a miniszterelnöki rezidenciát csak távolról lehetett megtekinteni, komoly őrség volt itt is. Ezután mentünk a Palotához. Nem volt szerencsénk, a Királynő nem volt otthon, úgyhogy csak a Brit zászlót láthattuk, a Királyi lobogót nem. Itt is készítettünk pár fotót, majd elmentünk a Trafalgar Térre, láttuk Nelson Admirális híres szobrát. Ez a legzsúfoltabb hely Londonban. Tele volt turistával és láttunk néhány pantomimest is. A British Museum volt az utolsó állomásunk, ezt egyedül fedezhettük fel, rengeteg töri óráról ismerős dolgot láttunk (Rosetta Stone, mezopotámiai ékírás, Elgin marbles, Halikarnasszosi mauzóleum, múmiák, Isthar kapu). Láttuk a jellegzetes londoni taxikat és az emeletes buszokat is.
London mesés, gyönyörű látványosságai vannak, amiket érdemes meglátogatni. Nagyon élveztem az utat. Mindenkinek csak ajánlani tudom, hogy egyszer menjen el oda.